Er feber og kløende hud tegn på et stoff allergi?

Helse Og Medisin Video: Jazz i Hvalpsund 3 del (Juni 2019).

Anonim

Datteren min har blitt behandlet for øreinfeksjon og fikk amoxicillin. Etter å ha tatt medisinen, har hun hatt konstant feber og har utviklet en ekstrem kløe på ekstremiteter. Vi kan ikke finne ut dette. Lyder dette som en narkotikaallergi? Hun har aldri vært allergisk mot medisinering tidligere. Hvordan kan jeg hjelpe henne med å få lindring fra den konstante kløen? Det ser ut som om det skjer om kvelden.

Kombinasjonen av feber og kløe kan være en reaksjon på medisinen. Denne typen reaksjon kan skje selv med en medisinering som ble tolerert tidligere. I tilfeller som dette, anbefaler jeg å stoppe og starte et antihistamin. Hvis symptomene ikke forbedrer, kan orale steroider være berettiget.

Hvis noen viser tegn på og de utvikler noen ubehag i halsen eller kortpustethet, bør de umiddelbart gå til et akuttrom for.

Er feber og kløende hud tegn på et stoff allergi?
Kategori Av Medisinske Problemer: Sykdommer